Tuesday 11 January 2011

You have to change with the times...

Quant de temps portem escoltant la paraula canvi? en innumerables idiomes, campanyes de publicitat, conceptes creatius i mil i un formats! El renovarse o morir està més de moda que mai, estem cansats de tot i els models i patrons establerts fins ara, han quedat obsolets.

Però des de quan els canvis són senzills? i sinó que li diguin a Starbucks; la gran cadena de cafeteries, (a la qual li tinc un carinyu incomprensible) ha pres la desició de renovar la seva imatge corporativa com una acció estratègica per aquesta primavera.

Es parla que la imatge passa a ser neta i molt visual i es compara amb una estètica molt "Nike"però amb un punt més modern i corporatiu que abans, però sense abandonar l'essència i les arrels de la marca... la veritat és que era un logo força carregat i caspós.




De totes maneres, parlem d'encetar nous capítols en la història de la companyia, però no puc resistir la temptació de dir, des del meu petit i humil canal de comunicació amb el món, que per molt de canvi corporatiu que facin i per molt que parlem de l'essència i els valors i bla bla bla...com no mantinguin els locals més nets i baixin els preus continuarem allà mateix, i ho dic jo que adoro anar pel carrer amb un Starbucks, en plan wannabe...

I vosaltres què en penseu?

4 comments:

  1. Yo opino que sus locales (aquí y en la China popular) son, con diferencia, de lo más "dejado" que he visto últimamente, sobretodo teniendo en cuenta el precio del café y la extraña imagen de símbolo de status que ha adquirido el vasito (DSquared y hermanas Olsen mediante).

    He dicho. Y podría decir más... pero no cal ;)

    ReplyDelete
  2. Per una raó extranya jo també tinc un fort lligam amb la marca (i no perquè tingui un Starbucks al costat de casa. Potser serà un projecte que vam desenvolupar per una assignatura també, perquè no dir-ho, una mica extranya.

    Què té Starbucks? Sí, sovint esta brut i hi ha molta gent, és car... però els dependent/es són d'allò més agradables (aquells amb qui m'he trobat jo, és clar), el producte és excelent i tens uns intangibles que a altes llocs no tens, coses tant 'tontes' i quotidianes que no et permet posar pero's a anar-hi.

    Interessant evolució de imatge de marca.

    ReplyDelete
  3. La veritat és que la decisió de l'empresa que representa el seu fundador em té una mica..mmm...mosca. Encara no he decidit si m'agrada, o no, aquest nou moviment estratègic. Crec que el logotip d'Starbucks amaga la màgia i el romanticisme que no gaire logos poden presumir de mantenir amb el pas del temps. Aprofitar-ho o no, és una opció que tenen uns pocs (Coca-Cola és un exemple). Recordem casos recents com el de Gap, que es va haver de fer enrere amb el nou logotip. Què passarà amb Starbucks??...

    ReplyDelete
  4. M'agrada saber que hi ha opinions diferents al respecte, això significa que no em doneu per la pala i això s'agraeix..;)) so... penso que no està gens malament que vulguin estar en consonància amb els nous temps però s'ha de ser conseqüent amb el que es predica i probablement una evolució en aquest sentit ajudarà a canviar la percepció "poc cuidada" que tenim al cap ;)

    gràcies pels comms, petons a tots!

    ReplyDelete